Wednesday, January 21, 2009

Mohd Afiq!!!


Saya rasa pelik skit dgn anak bujang sorang nih, skit2 dgn ummi, skit2 dgn ummi... mmglaa dia lama skit bermanja dgn umminya sbb lambat skit dpt adik (hampir 3 tahun) dah lah tidurpun mesti nak menghimpit dgn kita jugak. masa baby kecik2 dulu jer (still breastfeed) dia tidur jauh dr kita sbb katil dah full dgn adik2nya kiri kanan. la ni bila adik2nya pun tidur dah asing2 dia menghimpit kat kita balik.... itulah kesilapan saya biarkan anak tidur celak ketiak lama sangat. eventhough dah 4 thn still cari kita jg malam2.

Tu takpa lagi, pagi2 nak pergi sekolah nak mandi dgn ummi jg.. sedangkan kita sibuk dgn nak buat air dan bekal dia pg2 ke sekolah. Part kejut anak & mandikan part my hb. Tapi yg sorang ni taknak mandi dgn abi. Kadang2 terpaksalah mandikan jg cepat2. malas nak dengar dia melalak pagi2.

Malam semalam dia buat lagi nak milo ummi yang buat, nak cuci tuut dia lps buang air ummi jugerr... saya dapat idea..sambil pakai seluar saya cakap dgn dia, kesian dengan abi.. sumer orang taknak dgn abi (saje provoke lebey2) nape afiq taknak dgn abi.. dia termenung jap..ala afiq, afiq..dia jawap slow tp tak abis.

nanti abi taknak balik rumah kita camana? si kakakpun menyampuk, a ah nanti abi tak nak balik dah kann..dia diam pulak takde idea nak jwp agaknya.. tp biasanya ade jer jawapan dia

Dengan afiqni saya tak boleh berkeras, kena pujuk, dakap barulah dia ok/berhenti menangis. Beza dengan kakak dia, kita boleh tegas dgn dia & dia akan tunduk, tapi Afiq tak boleh. kena guna psikologi jugalah..

Tengok jer lah perkembangan dia lepas nihh..nak bagi dia rasa simpati kat abi dia pulakk

4 comments: